Monday 30 March 2015

Kucing hutan @ kucing batu..

    Pada satu malam gua sedang drive keta..tiba-tiba gua perasan ada satu benta aneh diatas jalan..Gua berhenti dan check..Gua ternampak seekor haiwan macam kucing tapi lebih besar dan bulunya pelik dengan tompok-topok hitam.. 

   Kemudian member gua bagitau haiwan tersebut adalah kucing hutan atau kucing batu..Ye ke ?Sebenarnya member gua pun tak pasti ini kucing hutan ke kucing batu..Kucing ini gua jumpa dalam perjalanan pulang ke rumah.. Kesian makluk ni mati dilanggar kereta..kes langgar lari bro.. mangsa telah meninggal apabila gua memeriksa beliau. 


    
   Member gua ambik haiwan tersebut dan bawa pulang..Saya pun konfius adakah member gua tu nak makan haiwan tersebut.. Setahu gua beliau tidak makan kucing apatah lagi kucing yang mati dilanggar kereta.Rupa-rupanya beliau hendak ambil bulu haiwan tersebut.Nak buat apa entah saya pun tak tahu..Ini adalah gambar sewaktu haiwan itu berada di bilik operation.. 

 

   Akhirnya haiwan tersebut ......... atas alasan yang tidak dapat saya nyatakan disini dan disemadikan selepas itu.Pada pendapat gua dalam kes sebegini lebih baik haiwan itu jangan dibawa pulang kerana mengikut petua orang tua-tua..jika dibawa pulang barang yang pelik-pelik sebegitu akan mengundang sesuatu yang tidak'enak'..entahlah...you all bagaimana?setuju tak dengan statemant gua ni?

   Itu satu hal, yang satu lagi sebenarnya gua nak berkongsi pendapat gua berkaitan pengguna jalan raya..Pada saya pengguna jalan raya masa kini kurang menitikberatkan keselamatan dan memandu dalam keadaan merbahaya..  

 

   Ingatlah bukan kita sorang ja ada keta.Dan juga bukan kita sorang sahaja pengguna jalan raya..bukan kita sorang saja yang lambat ke tempat kerja...Orang lain pun cam kita jugak.Jadi bertimbang rasalah dan patuhilah undang-undang jalan raya yang telah ditetapkan.

No comments:

Post a Comment