Monday 30 March 2015

Semua Gua  Pancing, Layan..


   Kadangkala gua tukar plan memancing menggunakan umpan tiruan / gewang.Sasaran utama yang diburu semestinya ikan sebarau. Memang kuat ikan air tawar ni samapai gewang pun putus atau mata kail terkangkang dikekahnya.Ikan didalam gambar diatas gua casting di Tasik Pedu, itulah gua cakap kat tasik ni memang best..banyak stok ikan yang best-best.Gambar : Ikan sebarau Tasik Pedu ni..Skala 2 kilogram.

   Gua juga ada try pot baru di Empangan Muda yang bersebelahan dengan Empangan Pedu.Tapi jiwa gua kureng sikit di pot ini.Entahla gua pun heran mungkin gua lebih serasi di Tasik Pedu yang lebih gua gemari.Gambar : Sebarau Empangan Muda.

   Kadangkala gua ke Kerpan memancing sakap kolam..Pancingan santai untuk tenangkan fikiran yang stres dengan tanggungjawab dan kerja..hehe..Best juga sebab comfirm dapat hasil, bini gua pun suka..Mesti dibuat masak 3 rasa atau stim ikan siakap tu..Layan je la..


Ikan keli besar pun biasa gua dapat.. Keli ni gua dapat di Nami, Sik..umpan perut ayam hahahaha.. memang bau wangi giler..banyak juga gua naikkan keli mengunakan umpan ini.Banyak juga yang rabut atau terputus tali perambut kerana saiz tali yang tidak fair dengan saiz keli afrika super.Ada yang berat sehingga 5kg beratnya!! Untuk pengetahuan pembaca lokasi pancingan bukan kolam berbayar tapi kolam ternak keli terbiar..Gua bukan berkenan pun spesis licin ini tapi seronok tarik jer..Kuat juga ikan ni melawan...Hasil pancingan gua serahkan kepada rakan-rakan yang pergi memancing bersama.Sayang sekali gua terlupa untuk mengambil gambar-gambar ikan ysng bersaiz dinosaur untuk tatapan pembaca.



No comments:

Post a Comment